Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

Pengikut

JOM SINGGAH SHOPPE

Nak snek tradisional yang terlajak sedap, rangup dan inti padat??

Popia Simpulan Kasih,
Popia Gulung Kasih,
Karipap Mini,
Serunding Ikan Kg Laut.


Jom Singgah kat blog SNEK LAZAT dan SEDAP.. dan FB
SNEK LAZAT

Insyallah dijamin sedap tau sebab ramai yang borong sakan.. ramai yang repeat order. Order raya mencecah 300-500kg tapi ikut kemampuan juga la.. Alhamdulillah syukur sesangat. Anda bila lagi nak rasa??

Jumaat, 13 September 2013

Makanan Penting untuk 'Kemantapan' Lelaki

Lelaki pun ada makanan penting? Itu sudah semestinya..

Apa yang perlu dimakan dan untuk apa makanan tersebut? Bagi yang belum tahu atau pun baru nak tahu, yes lelaki ada makanan untuk kesihatan sama juga seperti wanita yang memerlukan nutrient nutrien tertentu untuk proses kehamilan atau melindungi diri dari serangan kanser payu dara dan para lelaki memerlukan zat zat nutrient untuk kesuburan dan kesihatan yang berpanjangan.

Kalau yang biasa dengan natural shaklee tentu tau vitamin yang terbaik untuk kesihatan dalaman dan luaran iaitu omega, vitamin e dan zinc. Tentu sama yang dicadangkan kat bawah nie..maklumlah sharing dr kevinzahri.com

Tak percaya? Jom kita lihat 5 zat makanan penting untuk si lelaki.

1. Zat Besi

Zat besi adalah merupakan salah satu mineral yang diperlukan oleh tubuh lelaki untuk meningkatkan pengeluaran hormon testosteron dan menambah jumlah sperma. Selain itu zat besi juga penting untuk membantu tubuh membekalkan oksigen ke seluruh sel tubuh. Mana nak dapatkan sumber zat besi? Anda boleh cuba tiram! Tiram dikatakan boleh menaikkan ghairah seks dan merangsang kepuasan seksual kerana kandungan sejenis hormon,iaitu dopamine.

Tiram juga mampu mempertahankan sel tubuh dari sebarang kerosakan yang menyebabkan kanser prostat.

Pengambilan tiram juga mampu mempertahankan sel tubuh dari sebarang kerosakan yang menyebabkan kanser prostat. Tak suka tiram? Anda boleh cuba Stik sirloin!

2. Vitamin B3

Vitamin B3 atau Niacin penting untuk melancarkan sistem peredaran darah ke seluruh tubuh dan juga membantu utk hormon seksual.Nak tahu kenapa? kekurangan dalam vitamin B3 ini akan menjadikan anda mengalami masalah dengan ghairah seks dan menggangu kemampuan ereksi seorang lelaki, jadi kalau sistem peredaran darah tak bagus maka akan menggangu hidup anda. Makanan yang kaya vitamin B3 seperti cendawan, ayam, tuna mampu mengelakkan perkara seperti itu terjadi kepada anda!

3. Vitamin B6

Vitamin B6 adalah kunci nutrisi kepada peningkatan hormon lelaki. Hormon ini adalah penting untuk rangsangan seks lelaki selain mampu menaikkan libido wanita. Kandungan tinggi Vitamin B6 boleh didapati dalam avocado dan telur.

4. Vitamin E

…membantu dalam penghasilan hormon seks untuk meningkatkan penampilan, mood dan kehendak…

Dikatakan Vitamin E ini adalah vitamin khusus utk seks. Vitamin E membantu dalam penghasilan hormon seks seseorang yang membolehkan seseorang itu meningkatkan penampilan, mood dan kehendak beliau. Selain itu, vitamin E ini juga merupakan antioksida yang boleh melambatkan proses penuaan dan mengelakkan penyakit. Almonds, kekacang dan bayam satu permulaan yang menarik!

5. Vitamin C

Brokoli, dan sayuran bewarna oren(labu dan lobak merah) antara sumber vitamin C yang mudah didapati dimana mana. Peranan vitamin C beserta beta kerotina yang terkandung dalam bahan bahan tersebut adalah antioksidan yang baik untuk melindungi kulit daripada sinaran matahari yang merosakkan.

Oh ya! Jangan lupa asparagus yang juga mengandungi vitamin E penting untuk memulihkan prestasi seks selain merangsang hormon seks, menguatkan tenaga batin dan menambah stamina.

Tapi anda harus ingat, bergantung pada makanan sahaja tidak boleh menjadikan anda seseorang yang sihat dan cergas dalam menjalani kehidupan sehari. Biarpun sibuk macam mana pun, senaman dan pengawalan kalori itu penting!

Kredit kevinzahri.com




Sambil2 bolehlah jenguk blog2 lain gak::

http://www.jomsinggah.com
http://mcna-health.blogspot.com/http://sharecrite.blogspot.com/
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
FanPage - http://www.facebook.com/JomSinggah09
FanPage - https://www.facebook.com/JomSinggahShoppe
Fanpage - https://www.facebook.com/GayaHidupSihat13
Email - pokoksena85@yahoo.com SMS / Whatsapp - 0199517292

Serius buyer boleh msg https://www.facebook.com/messages/JomSinggahShoppe

1 ulasan:

  1. hehe best sharing.. nanti nak gitau husband.. hehe jemput join GA ya http://nooramyma.blogspot.com/2013/09/special-giveaway-2013-by-misz-nadea.html

    BalasPadam

Sila - sila tinggal komen ye, jangan segan-segan.. wat mcm rumah sendiri je

Jawapan Segera



Name:




Email Address:




Pertanyaan mengenai produk @ harga









Form provided by Freedback.





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...